Koolhydraatarme Atkins granola bars

Een tijd geleden maakte ik een snelle variant voor een smaakvolle granola bar. Granola bars zijn altijd handig als tussendoortje of zelfs als een snel onbijtje. Zeker in de drukke feestmaanden is dit een aanrader! Door het gebruik van Atkins crunchy muesli zijn ze koolhydraatarm. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van Steviala Sweet Bee en Kristal Sweet Vanille. Hierdoor zijn de Atkins granola bars niet alleen koolhydaatarm maar ook suikervrij! Benieuwd geworden? Lees hieronder hoe ook jij ze kan maken.

Atkins granola bars

Ingrediënten voor de Atkins granola bars

Bereiding van de granola bars

Begin met het smelten van de roomboter en pindakaas in een steelpannetje. Voeg hier vervolgens de kristal sweet vanille en sweet bee aan toe. Roer het geheel daarna goed door tot een homogeen mengsel. Vervolgens zet je het vuur uit en laat je het mengsel iets afkoelen tot kamertemperatuur. Daarna roer je de Atkins muesli, gehakte crisp bar en Lily’s chocolade chips erdoorheen. Vervolgens bekleed je een brownie bakvorm (20×20) met bakpapier en schept het beslag hierin. Zet de bakvorm daarna in de koelkast tot het hard geworden is. Daarna kun je ze in repen snijden en lekker genieten van de Atkins granola bars!

Tips

Liever zelf granola maken? Probeer dan eens de koolhydraatarme chocolade granola of de koolhydraatarme salty karamel granola.

Heb je koolhydraatarme Atkins granola bars gemaakt? Dan zou ik het leuk vinden als je dit deelt op social media en mij daarin tagt! Op instagram kan dat met @anne.funhealthyfood en op Facebook kan dat met @lekker.afvallen.met.anne

Please follow and like us:

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.