Koolhydraatarme worteltjes cake

We gaan richting het Paasweekend. Ondanks dat de situatie op dit moment anders is ten opzichte van anderen jaren, gaan we natuurlijk wel gewoon lekker eten en bakken voor Pasen! Een van de recepten die ik daarvoor graag wou maken, was de koolhydraatarme worteltjes cake! Heerlijk smeuïg en zacht van structuur. Daarnaast is hij vol van smaak door de combinatie van kruiden. Basisrecept is van de koolhydraatarme cake met crunchy topping, met wat kleine aanpassingen. Hieronder lees je hoe ook jij hem kunt maken!

koolhydaatarme worteltjes cake

Ingrediënten voor de koolhydraatarme worteltjes cake

Cake
Topping
Glazuur
koolhydaatarme worteltjes cake

Bereidingswijze worteltjescake

Verwarm de oven voor op 175 graden hete lucht. Bekleed vervolgens een brownie bakvorm (20×20) met bakpapier. Daarna doe je alle ingrediënten, behalve de walnoten en wortel, voor de cake in een mengkom. Klop dit vervolgens op tot een glad beslag. Daarna spatel je de walnoten en worteltjes erdoorheen. Vervolgens schep je het beslag in de bakvorm.

Vervolgens doe je de walnoten en de Sweet & Gold in een mengkom. Gebruik daarna een spatel om dit goed door te roeren. Verspreid daarna de topping over het beslag in de bakvorm. Bak de koolhydraatarme worteltjes cake vervolgens voor zo’n 30 minuten in de voorverwarmde oven.

Laat de koolhydraatarme worteltjes cake daarna volledig afkoelen buiten de oven en snijd hem in ongeveer 20 blokjes. Bewaar de stukjes in een afgesloten trommel in de koelkast of in de vriezer.

Wil je de koolhydraatarme worteltjes cake nog versieren met een frosting? Dan kun je de frosting maken volgens recept. Verdeel deze dan spelenderwijs over de cake. Blijft de frosting te dun? Roer er nog een beetje Frost doorheen!

Heb je de koolhydraatarme worteltjes cake gemaakt? Dan zou ik het leuk vinden als je dit deelt op social media en mij daarin tagt! Dat kan met @anne.funhealthyfood

Please follow and like us:

2 Comments

  1. Cindy weiss

    Hoeveel KH bevat 1 stukje worsteltjes cake ?

    Liefs,

    • Anne Verhoeve

      Sorry voor de late reactie. Ik heb het niet berekend omdat iedereen andere merk ingrediënten gebruikt en bijv amandelmeel kan soms al verdubbeld zijn qua koolhydraten afhankelijk het merk. Beste kun je zelf uitrekenen met je eigen merk ingrediënten en dan delen door hoeveel stukjes eruit haalt! Succes!

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.