Koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes

Hou je ook zo van aardbeien? Hier thuis zijn we er gek op! Zo blij dat aardbeien passen binnen een koolhydraatarme levensstijl. Zo maakte ik bijvoorbeeld eerder de koolhydraatarme MonChou taart en de koolhydraatarme kwarktaartjes met frambozen en aardbeien! Nu maakte ik een variant met een verrassing in het midden. Namelijk een klein schepje suikervrije aardbeienjam! Een verrassing die je niet verwacht, maar die de smaken en structuur van dit kwarktaart doet verrijken. Je kunt ze heerlijk maken in het weekend en zeker na 5 dagen nog ervan genieten, mits ze het zolang overleven in je koelkast! Benieuwd hoe jij de koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes maakt? Lees dan snel verder!

koolhydraatarme aardbeien kwartkaartjes

Ingrediënten voor de koolhydraatarme aardbeien kwarktaartje

Bodem
Vulling
Topping voor de aardbeien kwarktaartjes

Bereidingswijze

Bodem

Verwarm de oven voor op 175 graden hete lucht. Vervolgens klop je de roomboter samen met de steviala kristal sweet op. Daarna voeg je de overige ingrediënten toe. Klop het geheel vervolgens tot een glad beslag. Bekleed een bakvorm met bakpapier. Verdeel het beslag in de bakvorm en bak de bodem voor de koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes voor ca 25 minuten in de oven. Laat hem daarna buiten de oven volledig afkoelen. Schap vervolgens de aardbeienjam in het midden van de bodems. Ga daarna verder met de vulling.

Vulling voor de koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes

Week de gelatine blaadjes in koud water voor ca 10 minuten. Vervolgens doe je de citroensap en aardbeien in een steelpan. Breng dit daarna al roerend aan de kook. Vervolgens roer je de kristal sweet vanille erbij. Na 5 minuten zet je het vuur uit. Schep de inhoud van het steelpannetje in een zeef boven een mengkom. Druk al de vruchtensappen eruit. Roer vervolgens 4 gelatine blaadjes door de aardbeiensap tot dit gesmolten is.

Daarna klop je de slagroom met griekse yoghurt romig op. Zet daarna 100 gram van dit aan de kant. Verwarm dan 10ml water in een steelpan en voeg al roerend 1 gelatine blaadje hier doorheen tot het gesmolten is. Daarna mix je dit al roerend door de 100 gram slagroom vulling. Verdeel dit over de twee springvormen en zet de koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes in de koelkast.

Vervolgens spatel je het aardbeiensap door de rest van het slagroom mengsel. Haal dan de springvormen weer uit de koelkast. Spatel de vulling daarna in de springvorm. Laat de koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes voor ca 4 a 6 uur in de koelkast opstijven, het liefst een nachtje. Decoreer de koolhydraatarme aardbeien kaartkaartjes met nog wat aardbeienjam en aardbeien.

Heb je een koolhydraatarme aardbeien kwarktaartjes gemaakt? Dan zou ik het leuk vinden als je dit deelt op social media en mij daarin tagt! Op instagram kan dat met @anne.funhealthyfood en op Facebook kan dat met @lekker.afvallen.met.anne

Please follow and like us:

4 Comments

  1. Miranda Van den berg

    Ik ben hem nu aan het maken kun je ze ook invriezen?
    Gr Miranda

    • Anne Verhoeve

      Ik ben er zelf geen fan van, weet dat sommige mensen kwarktaart wel in doen vriezen. Maar zou niet mijn advies zijn 🙂

  2. Hi, hoe groot is de bakvorm die je gebruikte? Of heb je allemaal kleine taartjes gemaakt?

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.