Eiwitrijke en koolhydraatarme tiramisu cheesecake

Man man man … als je houdt van tiramisu maar je wilt graag een gezondere variant, dan moet je echt deze maken! Deze eiwitrijke en koolhydraatarme tiramisu cheesecake is snel en eenvoudig te maken. Perfect om te mealpreppen in het weekend, zodat je door de weeks lekker kunt genieten van een gezonde eiwitrijke tiramisu cheesecake. De bodem is gemaakt van cottage cheese en ei, lekker hoog in eiwitten dus! Daarop een laagje in koffie geweekte WeCare crispbread (of als je hogere kcal niet erg vindt, pak je 4 lange vingers!). Tot slot nog een laagje high protein vanille pudding. Dat is natuurlijk niet het laatste laagje… vergeet vooral de cacao niet! Deze eiwitrijke en koolhydraatarme tiramisu cheesecake heeft maar liefst 47,8 g eiwitten, 12,7 g koolhydraten, 15,7 g vet en 407 kcal voor het hele recept! Zelf maak ik er twee porties van.

eiwitrijke en koolhydraatarme tiramisu cheesecake

Welke producten gebruik ik voor de eiwitrijke tiramisu cheesecake?

Allereerst is een van de belangrijkste ingrediënten, de cottagecheese. Nu hoor ik je denken ‘maar dat heeft toch brokjes?”. Dat klopt, alleen ik doe het eerst in een keukenmachine fijn malen, waardoor het heel mooi en smooth wordt. Dit mix ik met het ei en de zoetstof Frost van Steviala. Daarnaast gebruik ik altijd de producten van Live Puri. Dit is een onwijs fijne eiwitpoeder, heel zacht en heeft een fijne structuur voor o.a. baksels! In dit recept gebruikte ik de naturel ongezoete variant. Kortom, kwaliteit producten maar daar krijg je ook wel het beste resultaat mee. Bedenk trouwens wel dat je de eiwitpoeder van live Puri bijvoorbeeld niet zomaar 1:1 kan vervangen voor een ander merk. Je hebt zoveel soorten en niet alles zorgt voor dezelfde resultaat.

Hoe maak je de tiramisu cheesecake?

Wil je weten hoe je de eiwitrijke en koolhydraatarme tiramisu cheesecake maakt? Kijk dan snel verder. Liever een speculoos variant maken? Check dan snel mijn website www.funandhealthyfood.nl want daar staat ook een heerlijke eiwitrijke en koolhydraatarme speculoos cheesecake voor jou klaar.

Eiwitrijke en koolhydraatarme tiramisu cheesecake

Anne Verhoeve
Genieten van een heerlijk ontbijtje? Deze high protein tiramisu cheesecake heeft fijne voedingswaarden waardoor je de dag goed kunt beginnen!
Voorbereidingstijd 10 minuten
Bereidingstijd 30 minuten
rusttijd 4 uur
Gang Ontbijt, Tussendoortje
Keuken dirty keto, Eiwitrijk, koolhydraatarm, koolhydraatbeperkt, suikerverlaagd, Suikervrij
Porties 2 porties
calorieën 204 kcal

Equipment

Ingrediënten
  

Bodem

Vulling

  • 100 g high protein vanille pudding bijv Milbona van Lidl
  • 10 g Frost Steviala
  • 2 Crispbread WeCare
  • 1/2 kopje sterke koffie

Topping

Instructies
 

  • Oven voorverwarmen op 175 graden hetelucht
  • Cottage cheese met staafmixer of keukenmachine pureren tot een zachte stukjes vrije kaas. Meng dit daarna met de overige ingrediënten goed door.
  • Schep het beslag in een ovenschaaltje van ca 20 cm
  • Zet het schaaltje 25 min in de oven, zet dan de oven uit en laat daarna in de oven volledig afkoelen. Vervolgens maak je de topping.
  • Zet de koffie en laat dit afkoelen. Roer de Frost erdoor. Schenk dit in een diep bord en leg de Wecare crackers erin, kort omdraaien en daarna op de cheesecake leggen. Schep nu de vanille pudding erop en smeer uit. Tot slot strooi je de cacao erover.
  • Zet de cheesecake minimaal 4 uur in de koelkast. Dek daarna af met huishoudfolie om hem goed te bewaren in de koelkast.

Nutrition

Serving: 1portieCalories: 204kcalCarbohydrates: 6.3gProtein: 23.9gFat: 7.8gSaturated Fat: 4.2gPolyunsaturated Fat: 0.8gMonounsaturated Fat: 1.3gCholesterol: 104mgSodium: 40mgFiber: 4.7gSugar: 4.5gVitamin A: 44.8IUCalcium: 16mgIron: 1mg
Trefwoord bakken, dirtyketo, eiwitpoeder, Food, Foodblog, Foodblogger, Foodphotography, Funandhealthyfood, Gezond, Healthy, koolhydraatarm, koolhydraatarm bakken, koolhydraatarme recepten, koolhydraatbeperkt, LCHF, livepuri, lowcarb, lowcarbcenter, recept, recepten, steviala, sugar free, suikerverlaagd, suikervervangers, suikervrij
Heb je dit recept als eens geprobeerd?Let us know how it was!

 

Please follow and like us:

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rating recept




*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.