Koolhydraatarme soesjeskrans

Hoe leuk is deze koolhydraatarme soesjeskrans? Perfect voor de kerst nog en eenvoudig te maken ook! Zo kun jij met kerst nog deze geweldige soesjeskrans op tafel toveren. Perfect voor het dessert. Koolhydraatarm en suikervrij genieten. De soesjes maak je door eiwit samen met Steviala Frost stijf te kloppen. Het eiwitmengsel spuit je dmv een spuitzak op een bakplaat. Ik maakte 32 koolhydraatarme soesjes maar je kunt ook nog kleinere maken of juist grotere soesjes. De keto soesjes dip je in de gesmolten chocolade en als dit hard geworden is, kun je de koolhydraatarme soesjeskrans gaan opbouwen. Versier naar wens met nog meer gesmolten chocolade, bijvoorbeeld de witte Steviala chocolade. Zo kun je de soesjeskrans nog feestelijker maken.

koolhydraatarme soesjeskrans

Waarmee vul je de koolhydraatarme soesjeskrans?

Voor dit recept heb ik gekozen voor de basis vulling, opgeklopt slagroom met mascarpone. Je kunt echter ook heerlijk variëren. Juist met de kerst soesjeskrans is het leuk als de vulling ook varieert. Denk aan een chocolade mousse of maak een suikervrij Jell-o als je dit in huis hebt. Ook kun je de basis vulling aanhouden maar met een beetje mokka oploskoffie erdoorheen. Kortom, leef je uit, wees creatief maar vooral doe wat je lekker vindt! Want dat maakt de koolhydraatarme soesjeskrans speciaal als je die op tafel serveert.

Liever iets anders maken voor kerst?

Check dan mijn website onder het kopje ‘kerst’ of zoek op kerst. Dan kom je bij de pagina uit met allemaal heerlijke koolhydraatarme kerst recepten.

Koolhydraatarme soesjeskrans voor kerst

Anne Verhoeve
Perfect dessert voor de kerst! Iedereen kan een soesje pakken. Heerlijk koolhydraatarm en suikervrij genieten van deze koolhydraatarme soesjeskrans
Voorbereidingstijd 15 minuten
Bereidingstijd 15 minuten
30 minuten
Gang Nagerecht, Tussendoortje
Keuken dirty keto, Eiwitrijk, keto, koolhydraatarm, koolhydraatbeperkt, suikerverlaagd, Suikervrij
Porties 32 soesjes
calorieën 46 kcal

Equipment

Ingrediënten
  

Vulling

  • 150 ml slagroom vers
  • 75 g mascarpone
  • 30 g Frost Steviala

Topping

Instructies
 

  • Verwarm de oven voor op 180 °C hetelucht en bekleed een bakplaat met bakpapier. Klop vervolgens de eiwitten op met het bakpoeder, kaneel, xanthaangom en Frost. Schep het opgeklopte eiwit in een spuitzak met een ronde spuitmond, of knip de punt af. Spuit vervolgens 32 ronde hoopjes op het bakpapier.
  • Bak de bollen 22 à 25 min. in de oven en laat ze daarna buiten de oven afkoelen.
  • Klop de slagroom samen met de Frost en mascarpone stijf. Schep het in een spuitzak met een ronde spuitmond, of knip de punt af. Prik met een mes in de onderkant van elk soesje een gaatje. Plaats het spuitmondje in het gaatje en spuit de vulling erin. Herhaal dit totdat alle soesjes gevuld zijn.
  • Smelt de chocolade met kokosolie au bain-marie. Dip de soesjes in de gesmolten chocolade en laat ze 30 min. opstijven in de koelkast.

Notities

Je kunt de soesjes maximaal 3 dagen in de koelkast bewaren. Leg ze op een bord of bewaar ze in een trommel.

Nutrition

Serving: 1soesjeCalories: 46kcalCarbohydrates: 0.5gProtein: 0.9gFat: 4.2g
Trefwoord amandelmeel, bakken, dirtyketo, Foodblog, Foodblogger, Funandhealthyfood, Green Gypsy kruiden, kerst, keto, ketofood, ketogeen, koolhydraatarm, koolhydraatarm bakken, koolhydraatarme recepten, koolhydraatbeperkt, LCHF, lowcarb, lowcarbcenter, recept, recepten, steviala, suikerverlaagd, suikervervangers, suikervrij
Heb je dit recept als eens geprobeerd?Let us know how it was!

 

 

 

Please follow and like us:

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rating recept




*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.