Koolhydraatarme Bruschetta met gegrilde groenten

Jaren geleden kwam ik een recept tegen via Mathijs maaltijdboxen. Ik weet dat dit een recept was met een wrap en gegrilde groenten. Die is altijd blijven hangen, maar eigenlijk nooit meer geprobeerd te maken. Dit recept kon ik nergens meer vinden en heb daarom een variant erop bedacht passend bij ons voedingspatroon! Zo ontstond deze koolhydraatarme bruschetta met gegrilde groenten. Van themeatboys.nl ontving ik een lekker stuk vlees, namelijk een stuk Bavette. Die heb ik in dit recept verwerkt. Heerlijk mals en vers stuk vlees! I love it. Verder heb ik gekozen voor de kruiden van GreenGypsy. Omdat je met deze heerlijke mixen, zonder gekke toevoegingen, heerlijke smaken kunt creëren.

Benieuwd naar het resultaat? Hieronder lees je stap voor stap hoe jij simpel deze smakelijke maaltijd kunt maken! Wist je dat je dit ook kunt maken met je eigen gemaakte koolhydraatarme Flammkuchen bodem? Daarmee kun je bijvoorbeeld ook heerlijke flammkuchen met champignons maken of flammkuchen chicken BBQ.

koolhydraatarme bruschetta met groenten

Ingredienten Bruchetta

Topping

Porties: 3-4
Moeilijkheidsgraad: makkelijk

Bereidingswijze koolhydraatarme bruschetta met gegrilde groenten

Begin met het snijden van de groenten in partjes. Vervolgens verwarm je de oven voor op 200 graden hete lucht. Doe daarna 2 el olijfolie samen met de knoflooksletten en salade parade kruiden in een mengkom. Voeg naar wens nog zout en peper toe. Vervolgens voeg je de uien, champignons, courgette en tomaatjes hierbij. Meng het goed door. Bak vervolgens voor ca 5 minuten op middelhoog vuur. Ondertussen smeer je de Lavash bread in met een beetje olijfolie, knoflooksletten, zout en peper. Leg daarna de Lavash bread in de oven en laat dit dan ook voor 5 minuten in de oven.

Smeer vervolgens de Bavette in met een beetje zout en peper. Bak dan de Bavette in de margarine, beide kanten 1-2 minuut als je van rosé houdt. Anders maak je er 2-3 minuten van.

Leg daarna de Lavash bread op een snijplank. Verdeel vervolgens de groenten erover. Daarna snijd je de Bavette in reepjes en leg dit op de groenten. Vervolgens verdeel je de kaas en rucola melange eroverheen. Tot slot naar wens nog callowfit saus. Afhankelijk van hoeveel honger je hebt, zijn het 3 a 4 porties koolhydraatarme bruschetta met gegrilde groenten.

Voedingswaarden

De voedingswaarden zijn gebaseerd op dat je uit dit recept 4 porties koolhydraatarme bruschetta met gegrilde groenten haalt. Per portie eet je dan:

Kcal: 200
Kh: 11.6
Ei: 16
Vet: 8.5

Heb je dit recept gemaakt? Dan zou ik het leuk vinden als je dit deelt op social media en mij daarin tagt! Op instagram kan dat met @anne.funhealthyfood en op Facebook kan dat met @anne.funandhealthyfood

Please follow and like us:

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.