Koolhydraatarme MonChoutaart met aardbeien

Eerder maakte ik al een koolhydraatarme MonChoutaart met aardbeien. Deze taart is al ontzettend vaak gemaakt, maar hij was toe aan een update. Via instagram heb ik mee gedaan met een swiepswoepswap met andere foodbloggers. Daar kreeg ik My Kitchen Lab toegewezen en zij had een MonChou taart met gevulde frambozen gemaakt. Op basis daarvan werd ik geïnspireerd om mijn recept te upgraden. Zo ontstond deze koolhydraatarme MonChoutaart met aardbeien. Door het gebruik van suikervervangers is deze MonChoutaart niet alleen koolhydraatarm maar ook suikervrij. Daarnaast is er gekozen voor koolhydraatarme melen, amandelmeel en kokosmeel, en daarom past deze MonChoutaart met gevulde aardbeien ook in een ketogeen levensstijl.

koolhydraatarme MonChoutaart met gevulde aardbeien

Koolhydraatarme MonChoutaart met aardbeien

Voor de bodem is er gekozen voor Steviala amandelmeel en Steviala kokosmeel. Er gaat maar 10 gram kokosmeel in de bodem, maar ik gebruik dit niet voor de smaak, maar voor de structuur die de bodem daardoor krijgt. Ik krijg vaak de vraag of je de kokosmeel dan niet proeft, maar dit is niet het geval.  Het voordeel van het gebruik van deze melen is dat de MonChoutaart ook keto Proof is. Als suikervervanger heb ik gekozen voor de steviala Kristal Sweet vanille. Dit omdat ik zelf de combinatie van vanille en aardbeien erg lekker vind. Maar mocht je deze niet in huis hebben, dan kies je voor Steviala Kristal Sweet of 50 a 60 gram erythritol. De gouden tip; proef altijd je bodem en beslag en zo nodig voeg je hier nog meer erythritol aan toe.

Gevulde aardbeien op de MonChoutaart

Waarom gevulde aardbeien? Dit heeft te maken met de versie van My Kitchen lab. Zij had een versie gemaakt met gevulde frambozen. Omdat ik zelf graag mijn eigen versie wou upgraden, heb ik de aardbeien een klein beetje uitgehold en hier suikervrije aardbeien jam in gedaan. Liever geen suikervrije jam gebruiken en heb je de Steviala Supreme strawberry voldoende in huis? Dan kun je de aardbeien daar ook mee vullen. Zo blijft het recept meer keto Proof. Je kunt uiteraard ook kiezen om gewone plakjes aardbei te gebruiken, of toch ook gevulde frambozen. Zo maak je jouw koolhydraatarme MonChoutaart net wat anders.

Op mijn website staan verschillende varianten van MonChoutaarten, heb jij die al eens gezien?

koolhydraatarme MonChoutaart met gevulde aardbeien

Koolhydraatarme MonChoutaart met gevulde aardbeien

Anne Verhoeve
Een snel en makkelijk recept voor een koolhydraatarme MonChoutaart met aardbeien. Niet zomaar aardbeien, maar gevulde aardbeien met suikervrije aardbeienjam.
Voorbereidingstijd 20 min
Bereidingstijd 15 min
oventijd 30 min
Gang Ontbijt, Tussendoortje
Keuken keto, koolhydraatarm, Suikervrij
Porties 12 porties
calorieën 234 kcal

Equipment

  • 2 Mengkommen
  • Oven
  • snijplank
  • Mesje
  • Spuitzak met spuitmondje
  • Cooxwunderform vierkant S

Ingrediënten
  

Bodem

MonChou

Topping

Instructies
 

Bodem

  • Verwarm de oven voor op 175 graden hete lucht.
  • Voeg de ingredienten voor de bodem toe aan een mengkom en mix dit goed door. Druk de deeg uit op de bodem van je Cooxwunderform. Mocht je die niet hebben, bekleed je bakvorm dan met bakpapier. Zet de bodem voor ca 25 a 30 minuten in de oven. Laat daarna buiten de oven afkoelen.

MonChoulaag

  • Week vervolgens de 2 gelatine blaadjes in een laagje water voor minimaal 10 minuten.
  • Klop nu de MonChou met de Frost romig op met de mixer. Vervolgens voeg je beetje voor beetje de slagroom toe. Tot slot voeg je de suprème strawberry toe.
  • Verwarm daarna 50ml water in een steelpan en smelt de gelatine blaadjes hierin. Voeg vervolgens het gelatine water toe aan de mengkom en mix het geheel nog door voor 1 minuut. Schep de vulling daarna op de afgekoelde bodem.
  • Laat daarna voor minimaal 4 uur in de koelkast opstijven.

Topping

  • Gebruik een lepeltje om het kruintje van de aardbeien eruit te scheppen. In ieder holte doe je een klein beetje jam. Naar wens kun je nog slagroom opkloppen met Frost voor de zijkanten (zoals op de foto).
  • Verdeel vervolgens de slagroom en aardbeien op de bovenkant. Maak naar wens nog af met een Supreme Strawberry swirl. Je koolhydraatarme MonChoutaart met gevulde aardbeien is nu klaar om aan te snijden en te serveren!

Nutrition

Serving: 1portieCalories: 234kcalCarbohydrates: 2.8gProtein: 3.4gFat: 22.6gSaturated Fat: 8gSodium: 0.1mgFiber: 3.6gSugar: 1.3g
Trefwoord Afvallen met Bregje, amandelmeel, bakken, Food, Foodblog, Foodblogger, Foodphotography, keto, ketofood, ketogeen, koolhydraatarm, koolhydraatarm bakken, koolhydraatarme recepten, koolhydraatbeperkt, LCHF, lowcarb, recept, recepten, sugar free, suikervervangers, suikervrij
Heb je dit recept als eens geprobeerd?Let us know how it was!

 

Please follow and like us:

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Rating recept




*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.